Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija ostvaruje se u skladu sa Zakonom o pravu na pristup informacijama (Narodne novine, broj 25/2013.), (Narodne novine, broj 85/2015.), (Narodne novine, broj 69/2022). 

Svrha je Zakona omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčena prava na pristup informacijama kao i na ponovnu uporabu informacija fizičkim i pravnim osobama pomoću otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.

Pravo na pristup informacijama temelji se na načelima javnosti i slobodnog pristupa, pravodobnosti, potpunosti i točnosti informacija, načelima jednakosti i raspolaganja informacijom te u skladu s člankom 5. stavkom 1. točkom 5. Zakona obuhvaća pravo korisnika na traženje i dobivanje informacije kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom.

Informacija, u smislu navedenog Zakona (članak 5. stavak 1. točka 3.), predstavlja svaki podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra, neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni, optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i radom tijela javne vlasti.

Ponovna uporaba informacija u skladu s člankom 5. stavkom 1. točkom 6. Zakona znači uporabu informacija tijela javne vlasti fizičkih ili pravnih osoba, u komercijalnu ili nekomercijalnu svrhu različitu od izvorne svrhe za koju su informacije nastale, a koja se ostvaruje u okviru zakonom ili drugim propisom određenog djelokruga ili posla koji se uobičajeno smatra javnim poslom. Razmjena informacija tijela javne vlasti radi obavljanja poslova iz njihova djelokruga ne predstavlja ponovnu uporabu.

Odnosi tijela javne vlasti i korisnika temelje se na suradnji i pružanju pomoći te međusobnom poštovanju dostojanstva ljudske osobe.

Pravo na pristup informacijama, dopunu ili ispravak informacije i ponovnu uporabu informacija ostvaruje se podnošenjem zahtjeva službeniku za informiranje.

Zahtjev za informiranje službeniku se može podnijeti na tri načina: poštom, osobnim predavanjem ili ispunjavanjem mrežnog obrasca.

Za podnošenje zahtjeva poštom ili za osobno predavanje zahtjeva, prvo preuzmite obrasce u nastavku:

Ispunjene obrasce možete poslati poštom na adresu Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu, Ulica Hrvatske bratske zajednice 4, 10 000 Zagreb ili ih osobno predati u pisarnicu Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu na istoj adresi.

Podnošenje zahtjeva putem mrežnog obrasca:

Nacionalna i sveučilišna knjižnica u Zagrebu ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova koji nastanu pružanjem informacije korisniku prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija kao i na naknadu troškova dostave tražene informacije koja se naplaćuje u skladu s Kriterijima za određivanje visine naknade iz članka 19. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.

Telefon: 01/616-4025

E-adresa: splazonja@nsk.hr